V neděli 14. prosince 2025 vstoupí v platnost nový jízdní řád, který přinese pouze drobné úpravy regionální železniční dopravy v Karlovarském kraji. České dráhy zde zachovají rozsah spojů na úrovni současného grafikonu, novinkou však bude nasazení jednoho nového páru vlaků na trati Karlovy Vary – Merklín. Platnost jízdního řádu potrvá do 12. prosince 2026.
Podle plánů pro období 2025/2026 ujedou regionální spoje Českých drah v rámci veřejné služby v Karlovarském kraji celkem 2 392 045,9 vlakokilometrů. V pracovních dnech dopravce vypraví 240 osobních a spěšných vlaků, které společně urazí 7 283 kilometrů denně. O víkendech vyjede 219 těchto spojů a dohromady absolvují 6 649 kilometrů za den.
Součástí nového grafikonu je také mezistátní i dálková doprava. Denně vyjede 14 mezistátních spěšných vlaků na lince Cheb – Norimberk, přičemž na českém území urazí dohromady 152 kilometrů denně. Cestující mohou nadále využívat i 34 dálkových vlaků kategorie rychlík a expres, včetně jednotek Pendolino. Ty denně najezdí 2 073 kilometrů.
Nový jízdní řád tak přináší především stabilitu dopravní obslužnosti, doplněnou o menší rozšíření nabídky na jedné z regionálních tratí.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Karlovarském kraji
Trať 140 Cheb – Karlovy Vary – Chomutov
Všechny spěšné vlaky budou opět zastavovat na znamení na zastávce Hlavno.
Z důvodu plánovaných rozsáhlých stavebních prací a výluk s jednokolejným provozem mezi stanicemi Chomutov a Kadaň-Prunéřov, dojde k zásadním časovým posunům rychlíků Praha – Cheb a opačně a tím i k úpravám poloh regionálních vlaků s nejvyšší možnou prioritou na zachování přípojových vazeb. Technicky ale nebude možné nadále zajistit přípoje v Chebu na spěšné vlaky do Norimberka od rychlíků z Karlových Varů.
Trať 141 Karlovy Vary – Merklín
Karlovarský kraj od 14. prosince 2025 objednává jeden pár nových vlaků denně navíc s odjezdem z Karlových Varů dolního n. ve 13:25 a zpět z Merklína s odjezdem ve 14:18.
Trať 148 Cheb – Aš – Hranice v Čechách / Selb-Plößberg
Z důvodu rozsáhlých výluk Správy železnic na hlavní trati a s tím souvisejícím posunem časových poloh rychlíků, dojde k rozvázání přípojů mezi tratěmi 148 a 140 ze směru z Aše a opačně na rychlíky směr Karlovy Vary. Tyto přípoje budou u většiny spojů do/z Karlových Varů zajištěny spěšnými vlaky s přestupní dobou v Chebu cca 20 minut.
Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou
Na žádost objednatele dojde k úpravám časových poloh a vedení některých vlaků na trati 161. Díky tomu se u většiny spojů odstraní hodinové čekání ve Žluticích při odpolední jízdě z Bečova nad Teplou do Rakovníka. Nový jízdní řád rovněž nabídne lepší přípoje v Blatně u Jesenice na rychlíky ve směrech Most a Plzeň, zlepší se tak spojení ze Žlutic do jiných částí České republiky.
U ostatních tratí dochází k drobným úpravám časových poloh tak, aby byly zachovány přípojové vazby.
REDAKCE / Zdroj: Karlovarský kraj

